Olipas juhlallista. :-)

Tämän vuoden aikana olen neulonut/kutonut enemmän kuin koskaan aiemmin, siis vuositasolla. Innostus nousi pilviin neulontalistan löytymisen myötä. Löytyi hirmuisesti uusia ihania malleja ja koko ulkomaalainen lanka- ja mallimaailma. Tänä vuonna olen ekan kerran tilannut lankaa, neulekirjoja ja -lehtiä ulkomailta, ja kotimaassa ostanut muitakin kuin Novitan lankoja. Enkä tällä tarkoita mollata Novitan lankojakaan mitenkään, mutta on muitakin vaihtoehtoja, mikä on hieno juttu. Moni muukin asia on tänä vuonna ollut toisin kuin ennen. Minulla on esimerkiksi jatkuvasti ollut useita töitä kesken ja olen surutta aloittanut jopa samana päivänä (!) kolme eri neuletta, kun taas ennen olen yleensä koittanut saada yhden työn valmiiksi. Kuitenkin olen edelleenkin yleensä saanut kaikki neuleet valmiiksikin, niinkuin ennenkin. Monen keskeneräisen työn etu on ollut siinä, että sellainen boooring-vaihde (Homerin äänenpainolla) ei iske, koska työtä voi vaihtaa, jos käsillä oleva käy tylsäksi. Lisäksi on aina joku sopivan pieni juttu meneillään, jonka voi ottaa reissuun/kylään mukaan. Vaihtelu todellakin virkistää!

Mutta valmistuneita:

PIPOJA: Tämä on ollut pipovuosi selvästikin. Ennen en ole uskaltanut juuri pipoja tehdä, niistä on tullut aina jotenkin epäsopivia, mutta nyt löysin hyvän mallin, ja koko perhe on pipotettu tänä vuonna. Pipoja on syntynyt yhteensä 17 kpl, suurin osa tuota perusmallia, muutama pörröpipo ja yksi huovutettu pipo.

SUKKIA: Sukkia olen tehnyt ennen ehkä enemmänkin. Tänä vuonna olen tehnyt uudesta tuttavuudesta eli yleisesti ottaen ohuesta sukkalangasta (2,5 mm puikoilla) 4 paria ja ns. tavallisia sukkia 5 paria. Osa sukista on ollut lasten sukkia. Sukkalankoja, etenkin ohuita on kyllä hamstrattu ennätysmäisesti, joten ehkä vuosi 2006 on parempi sukkavuosi. Uusia kokeiltavia malleja on monia, esim. uudessa IK:ssa oli ihanat sukat.

LAPASIA: Lapasia on tullut tehtyä yhteensä 13 paria, joista monet huovutettuja. Lisäksi olen tehnyt kahdet kämmekkäät ja yhdet sormikkaat.

HUIVEJA: Huivivuosi tämä on ollut ehdottomasti myös. Ikinä en ole oikeastaan tässä mittakaavassa huiveista edes innostunut. Kolmiohuiveja (fifejä) on valmistunut 2 kpl, vähällä oli valmistua myös yksi mystery, mutta se jäi kesken ja hylättiin kolmannen vihjeen valmistuttua. Suoria huiveja on valmistunut useita, 12 kpl, joista useissa mallina Scarf Stylen Misty Garden tai Knittyn Branching Out ja muutama muu.

LASTEN PUSEROITA/TAKKEJA: Yhteensä 8 kpl, koot välillä 98-122 cm. Kaksi näistä on huovutettuja duffeleita. Liskotakki on ollut ylivoimaisen suosittu ja poikani on pitänyt sitä joulun jälkeen lähes tauotta, kun se paketista ilmestyi.

AIKUISTEN PUSEROITA/TAKKEJA: Näitä on syntynyt 4 kpl, joista yksi vain minulle, kaksi äidilleni ja yksi miehelle. Laitan loppuun kuvan vielä viimeisestä kuvaamattomasta joululahjasta, Kitten Mohair-takista.

PEHMOLELUJA: Legs-pupuja 4 kpl, omia tipusia 2 kpl.

MUITA: Säärystimiä 3 paria, pörrötyynyliinoja 2 kpl, nukenvaatteita, nallen vaatteita, 4 lasinalusta ja yksi isompi alunen, huovutettuja, yhdet vauvan töppöset ja yksi virkattu miniverkkoponcho.

Että onhan siinä.  Yhteensä yli 80 neuletyötä tälle vuodelle, toki osa pienempiä projekteja. Silti suurimmaksi osaksi on tuntunut siltä, ettei aika riitä mihinkään ja koko ajan on sata projektiajatusta mielessä. Toisaalta se pitää mielen virkeänä. Vuodelle 2006 voisin asettaa tavoitteeksi tehdä enemmän itselleni, ja minulla olisi langat esim. useampaan puseroon/villatakkiin itselleni.

Kuvien liittäminen ei näköjään nyt onnistu, laitan sen myöhemmin tänään, jos vaikka sitten onnistuisi.