Ehdin jo ajatella, ettei mulla ole mitään polkattavaa pitkiin aikoihin, mutta valmistuihan tässä tänään yksi työ.

Malli: Shimmer Knittysta, apua saatu myös täältä.

Lanka: Novita Olivia ja Samos (vahinko...) sekä hiukan M&K Anemonea.

Puikot: 4,5 ja 5 mm.

Menekki: Yht. n. 400 g

Tarvitsin mekon kaveriksi jotakin peittävää lämmintä. Etsin ohjeita Ravelrysta ja tämä tuntui mukavimmalta vaihtoehdolta. Knittyn ohjeessa selän kuvio ei olisi kulkenut tasaisesti, joten löysin vinkin Gailen parannuksiin, joita käytin hyväkseni. Olivia oli siis päälankana, sitä mulla oli 350 g. Liitettyäni molemmat hihat vartalo-osaan, huomasin neuloneeni toisen hihan alun Samoksella, heh. En edes tiennyt, että mulla oli vielä valkoista Samosta. Ei sitä juuri huomaa, ellei tiedä. Ihan yläosassa taas turvauduin vielä varastosta löytyneeseen Anemonen jämään, jota käytin kaksinkertaisena.

Tässä kuvassa näkyy hihan muoto. Hihoista taisi tulla inauksen liian pitkät, mutta koska lyhentäminen vaatisi liikaa työtä, saavat olla nyt tuonmittaiset. Ravelryssa monillakaan ei ole edessä kiinnitystä, mutta mielestäni tuo on hiukan lörppö ilman kiinnitystä. Nyt kaivoin siihen varastosta tuon nauhan, täytyy miettiä, mikä olisi hyvä.

Malli oli mukava neulottava sinänsä ja Shimmer valmistui nopeahkosti. Koko on minulle ehkä hiukan liian väljä ainakin ilman kiinnitystä, mutta kyllä mä luulen, että tämä kuitenkin pääsee käyttöön kesäiltojen lämmikkeeksi.