Malli: Amelia Knittysta, koko S, koska mulla oli ohuempi lanka kuin ohjeessa.

Lanka: Rowan Felted Tweed, väri Cocoa.

Menekki: 275 g.

Puikot: 4 ja 4,5 mm.

Tätä olen väkertänyt viime ajat. Onneksi. Tykkään kovasti lopputuloksesta.

Ohjeesta poiketen tein napinreiät alhaalta asti, uskon, että takki on monikäyttöisempi näin. Muuten menin lähes ohjeen mukaan. Hiukan tein pidemmäksi vartalo-osaa, mutta sen verran siinä mokasin, että olisi pitänyt pidentää jo ennen vyötärönauhaa, nyt se jäi hiukan liian alas.

Sen verran laiska olen, etten jaksanut enää tuon vuoksi purkaa.

Tällä kertaa en löytänyt puunappeja, joihin olen übermieltynyt, mutta nää muistuttaa kuitenkin puuta, eikös? Olen tyytyväinen näihin. Kaupassa olisi ollut ihanat puunapit, jotka olisivat istuneet kuin nappi silmään, mutta niitä oli 10 ja mä tarvitsin 11. Harmi.

Virallinen malli olisi mennyt suunnilleen näin. Ainaoikein reunus rullaa hiukan kurjasti, prässäsin nuo reunukset. Jos olisin ollut fiksumpi, olisin tehnyt 1-2 s lisää reunoihin.

Mutta kaikenkaikkiaan: Simppeli, kiva takki, joka varmasti tulee käyttöön. Tämä on myös tehdasystävällinen; ei saumoja kuin kainaloissa ja nekin osin neuloin umpeen ja loput kursin itse. Tykkään.