Ensin valmistuivat nämä.

Malli: Perus, kavennukset kärjessä hiukan erilaiset kuin mulla yleensä.

Lanka: Novita 7 Veljestä Linnut, Papukaija.

Menekki: Nyt en kyllä enää muista...

Puikot: 3,5 mm.

Poika halusi Papukaijasta sukat heti langan nähtyään. Tässäpä nämä.

Malli: Huopatossutehdastossut Ullasta.

Lanka: Novita Huopanen, pinkki.

Menekki: n. 190 g.

Puikot: 8 mm.

Nämä ovat jo mun toiset huopatossutehdastossut. Ensimmäiset palvelivat mua uskollisesti 3,5 vuotta. Sen jälkeen olen käyttänyt ihania hahtuvatossujani, jotka ehtivät palvella n. 1,5 vuotta ennen reikiintymistään. Olin sitten itsekin Huopasesta mitä mieltä vaan, niin tossuihin se kyllä sopii hyvin. Lopputulos on vähän kovan koppura, mutta tossuissa ryhdikkyydestä on vain etua. Eivätkä ne kovalta tunnu. Onnistuin pesussa onneksi, koska näiden kutominen oli kyllä ihan täyttä tervanjuontia ja väkipakkoa. Lanka on höttöä ja halkeilevaa, enkä muutenkaan juuri nauti neulomisesta isoila puikoilla. Pesin kaksien farkkujen kanssa 40 asteessa 1 h 30 min, linkousnopeus oli 1200. Menivät jalkaan melko vähällä kiskonnalla.

Ja nämä ovat I-H-A-N-A-T, nyt muistan taas, miksi rakastin niitä vanhoja niin paljon.