Sanon tyttöä joskus sydänkävykseni. Kerran hän sitten vastasi tähän yhtä iloisena, että minä olen kuusenkäpynsä...;-) Seuraavana hamsterityönä aloin tehdä muutama päivä sitten sydänkävylleni sydänkaulahuivia:

41215.jpg

Malli: Heart-huivi Knittyn erikoisnumerosta muunneltuna. Silmukoita minulla oli tässä yhteensä 21 tai 23 s, mä en muista...;-) Reunoilla on 5 s ainaoikein-neuletta, samoin alussa ja lopussa 5 krs ainaoikeaa. Neuloessa huivi oli jatkuvasti kaksinkerroin ja pelkäsin, etteivät nuo ainaoikeat reunassa auta, koska olen kuullut, että tämä huivi joillain on rullannut reunoista, mutta silitysprässäyksen jälkeen se näyttäisi pysyvän suorassa. Saa nähdä, kuinka käy käytössä.

Lanka: Jaegerin Baby Merino DK, 5 mm puikot. Huivi tuli seuralaiseksi aiemmin tehdyille pipolle ja lapasille, jotka ovat myös kuvassa. Lankaa meni yhteensä kaikki jäljellä olevat 74 g ja pituudeksi tuli yli 1,5 m.

Tässä vielä lähikuva, takana paperi, että kuvio näkyisi selvemmin. 

41214.jpg

Uudessa IK:ssa oli paritkin kivat kämmekkäät, jospa vihdoin huomenna alkaisin tehdä niitä, kun osaisin päättää, mistä langasta.