Pipon valmistuttua toteutin tyttären toiveen omista huopatossuista. Olen joskus ostanut jostain alesta punaista Cortinaa tyttöä varten 100 g, ja koska Kauneimpien Käsitöiden Joulunumerossa muistin olleen ohjeen Cortinasta tehdyille huopatossuille, asia oli selvä.

38074.jpg

Tässä siis tossut ennen huovutusta. Koska en halua yhtään pikkiriikkisiä jämäkeriä nurkkiin, tein lopusta Cortinasta noita virkkausjuttuja, joista kaksi kiinnitin tossuihin koristeeksi. Samaan syssyyn tuhosin loput 15 g Ullrikia, jota oli jäänyt siitä tytön fifistä. Kunpa vielä osaisin virkata kukkia...:-/

38190.jpg

Malli: Kauneimmat joulun käsityöt 1/2005, malli 47, koko 28/29.

Lanka: Gjestal Cortina exclusive, 10 mm puikot.

Huopuivat ihan kivasti ja saatiin helposti jalkaan sopivat. Uskon, että ovat ihan ok, ainakin eilen tyttö piti niitä koko illan jalassa.

Seuraavaksi kohensin pojan lapasvarastoa kauan sitten ostamallani Istexin Létt-Lopilla, väri on todella kauniin sininen.

38486.jpg

Tämä oli ensimmäinen kerta, kun ko. langasta neuloin. Karheaa se on, se oli pojankin kommentti, mutta toisaalta tuntui lankanakin hohkaavan lämpöä. En aio näitä huovuttaa. Lankaa näihin meni 45 g.

Eilen illalla aloin tehdä vihdoin itselleni ponchoa, en omista vielä yhtäkään. Ajat sitten jo varustauduin ostamalla hiukan lisää Novitan Teddyä ja malli on tämä. Tällä hetkellä valitsisin jonkun muun värin kylläkin, mutta kun olen punaista Teddyä 4 kerää ostanut, niin niistä sitten hamsteriuden hengessä. Yhden kerän tuhosin jo eilen. Olen ollut tosi yllättynyt siitä, miten paljon olen saanut kulutettua lankaa näiden kahden viikon aikana, kun olen järjestelmällisesti yrittänyt sitä tuhota. Toki olen käyttänyt enimmäkseen paksuja lankoja, joista tulee paljon grammojakin, mutta silti. Ja toisaalta juuri noiden isompien kerien tuhoaminen tuo lisää tilaa. Siksi jätän tässä kuussa suosiolla Dropsin Alpacat vielä laatikkoon. Mutta joka tapauksessa tähän mennessä valmiisiin töihin olen saanut menemään 990 g, melkein kilon!