<?xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" /><?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />876745.jpg

Malli: Danbyholm melko lailla muunneltuna. (Kirjasta Cornelia Tuttle Hamilton: Noro Revisited)

Lanka: Noro Kureyon, väri 134. 

Omat muunnokset:

  • Koko on S ja M väliltä, silmukoita 86 s.

  • Ohjeessa tehtiin "intarsiaa" viidellä kerällä, minä tein neljällä.

  • Tein puseron sijasta takin.

  • En tehnyt alkuperäisen mallin isoa kaulusta.

  • Kaulus, etukappaleiden reunus ja napinlävet virkattiin (lue: äiti virkkasi).

  • Hihat tein kokonaan ribbinä, ohjeessa osa hihasta on sileää.

Puikot: 5 ja 6 mm:n bambut.

Menekki: n. <?xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />500 g.

876749.jpg

Tässä näkyvät värit realistisempina, todellista väriterapiaa syksyyn.

876750.jpg

Ja tässä vielä yksi kuva minutta. Olen niin onnellinen, että tästä tuli täysin sopivan kokoinen. Viime aikoina olen viisastunut entisistä virheistäni ja mallaillut paljonkin tekeleitä ennestään hyvänkokoisiksi todettuihin neuleisiin. Se kannattaa, suosittelen lämpimästi.

876743.jpg

Tässä kuva kauluksesta. Se tosiaan jäi ihan simppeliksi, Äitini virkkasi sen ympäri ketjusilmukoita, että olisi hiukan siistimmän näköinen. Nappilista korvattiin reunaan virkatuilla lenksuilla. Alunperin olin ajatellut tähän vetskaria, mutta takin valmistuttua se ei enää tuntunut hyvältä idealta, etenkin vetoketjun värin valitseminen olisi tuottanut vaikeuksia. Tummat puunapit tuntuvat sopivan hyvin.

876744.jpg

Paljon kuvia, mut mä hei tykkään tästä! :-)